středa 27. listopadu 2013

40-DAY BOOK CHALLENGE - Den 14.


Dnešní téma je velice záludné... Přemýšlela jsem nad ním od rána a nejsem schopná pořádně přijít na takovou knihu. I když se mi nějaké knihy zprotiví tím, jak je najednou všichni ostatní zbožňují, pořád je mám svým způsobem ráda. Takové knihy mám teď dvě - DELIRIUM a DIVERGENCE. Není to úplně tak, že bych se na ně nemohla ani podívat, to ne, takovou knihu prostě nemám! Je to tím, jak obě dvě knihy vzlétly z ničeho a najednou jsou všude známé a všichni si o nich povídají. U Divergence třeba nebýt chystaného filmu, tak o knize u nás ví jen málo lidí, co mají rádi knihy z nakladatelství CooBoo. Přijde mi, jakoby se někteří snažili být skoro až odborníky na ty příběhy. Vím, že je to většinou reklamou samotné autorky a pak i nakladatelství a vydavatelství, aby se výtisk prodával lépe, jenže někdy to na dobru až tak nepřidá. Určitě se chystám přečíst i poslední díl Divergence a dočíst dva poslední díly od Deliria, ale nejspíš mi to chvíli potrvá. 
Co se týče třeba Deliria, tak mě Lauren Oliver celkem zklamala. Její první kniha s názvem Chvíle před koncem byla naprosto úžasná. Delirium už mě tolik neuchvátilo. Nejspíš to bylo tím, že jsem před ním četla Divergenci a to téma už bylo všeobecně známé. Nevím. Každopádně Chvíle před koncem rozhodně velice doporučuji! :)


-------------------------------------------------------------------------------------------



Originální název: Delirium
Autor(ka): Lauren Oliver
Série: Delirium
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 346
Rok vydání v ČR: 2012
Žánr: dystopie



-------------------------------------------------------------------------------------------

Anotace k Deliriu na stránkách CooBoo:
Dříve si lidé mysleli, že je láska dobrá věc. To bylo předtím, než na ni vědci objevili lék. Lidé nechápali, že když vám jednou láska oblaží mysl a rozproudí krev, není úniku. Teď je všechno jinak, vědci ji dovedou vymýtit a vláda požaduje, aby se všichni občané v den svých osmnáctých narozenin podrobili speciálnímu lékařskému zákroku, díky němuž by měli být vůči lásce imunní. Lena Halowayová se na ten den vždy těšila. Život bez lásky přece znamená život bez bolesti, bezpečný a předvídatelný. A šťastný. Schází devadesát pět dní, jenže Leně se stane něco nemyslitelného: Zamiluje se.

-------------------------------------------------------------------------------------------



Originální název: Divergent
Autor(ka): Veronica Roth
Série: Divergent (Divergence)
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 341
Rok vydání v ČR: 2012
Žánr: dystopie



-------------------------------------------------------------------------------------------

Anotace k Divergenci na stránkách CooBoo:
Chicago, budoucnost. Obyvatelé města, které obklopuje jen močál a obepíná ostnatý drát, jsou rozděleni do pěti frakcí. Beatrice je čerstvých šestnáct a přišel čas vybrat, do které frakce chce patřit, které ctnosti se chce na celý život odevzdat. Překvapivé rozhodnutí jí do cesty přivede osudového kluka – úchvatného, ale taky trochu nesnesitelného. Beatrice zjišťuje, že ve společnosti, která se jeví tak dokonalá, vzrůstá napětí a hrozící nebezpečí lze zažehnat jen jedním způsobem, který ji ale možná zničí.


Stefanie G.

1 komentář:

  1. To ohledně Divergence mě taky štve. Já znám knihu už dlouho, to ani se ještě nevědělo, že film bude a ted o zná každý a každý to miluje.. ale já k pár knihám taky takhle došla, tak se snažím druhé moc nesoudit ;)

    OdpovědětVymazat