sobota 9. listopadu 2013

Osudový zvrat - tvorba

Návrh 1
Konečně jsem tak nějak dopsala osnovu k mojí nové rozepsané knize - Osudový zvrat. Už teď má přes sto padesát stran a s tím, jak pokračuje osnova, to vidím aspoň na celkových tři sta padesát. 
Příběh je trochu jiný, než ty předchozí. Jediné, čeho se držím, je žánr. Když jsem se pustila do Nerozhodné, věděla jsem, že chci spojit dva děje dohromady. Chtěla jsem, aby tam byla romantika a drama. Aby to bylo něco reálného. Něco, v čem se čtenář může vidět. 
Osudový zvrat už zase zavání trošku nadpřirozenem (ale žádní upíři, žádné čarodějky, vlkodlaci, andělé a podobná směsice :D). Nejspíš jsem k tomu tíhla už od dětství a drží se mě to stále. Je to romantický příběh s detektivní zápletkou (pokud se to tak dá nazvat). 
Snažila jsem se držet propracovanosti postav a příběhu, jako tomu bylo u Nerozhodné nebo u Odmítnutého. Na ty dva příběhy jsem totiž nesmírně pyšná. 
Návrh 2
Místa, kde se příběh odehrává, jsou dvě. Ze začátku se děj odehrává v Anglii na místě, které mě neskutečně inspirovalo, když jsem ho před několika lety navštívila. Druhé místo, hlavní dějiště příběhu, jsem vybrala ve Virginii. Původně jsem chtěla vybrat New Orleans, protože mě fascinovala historie města, a pak taky to dokonalé zpracování divokého života, které je naznačeno v seriálu The Originals. Nakonec z toho ale sešlo. 
Postavy, které jsem vytvořila, jsou ve dvou skupinách, které spolu neměly původně nic společného. Mým prvním plánem totiž bylo vytvořit dva různé příběhy. První nebyl úplně dořešený, ale měl kompletní postavy, které v něm měly figurovat. Druhý byl naplánovaný, ale přišel mi krátký a ne tak dokonalý. Takže jsem je spojila a doufala, že už budu s příběhem spokojená. 
Návrh 3
Asi si říkáte, jak jsem mohla spojit dva příběhy, kde spolu dvě různé skupinky lidí nemají nic společného, že? Ale bylo to vcelku jednoduché. Ono vlastně skoro stačí, když je všechny usadíte do jednoho města, kde středoškoláci chodí na jednu školu. Pak už se i ti, co se původně znát neměli, najednou znají aspoň od vidění. 
A ještě je tu inspirace. 
Většinou se nechávám inspirovat tím, co zrovna vidím, co se kolem mě děje. Někdy jsou to filmy, jindy knihy anebo moje vlastní zkušenosti. Tentokrát to byla hudba. Tak jako v případě Telefonu. Tehdy mě inspiroval Miro Šmajda, tentokrát to byly dvě chlapecké skupiny - One Direction a Emblem3. To, co je spojuje, je hudební soutěž. A to byla další věc pro inspiraci. 
Pak už se mi nápady jen hromadily. 
Návrh 4
Těším se, až vám samotný příběh budu moci představit v anotaci, ale nejspíš to ještě chvíli potrvá. Předběžně má mít Osudový zvrat minimálně 36 kapitol a já jsem teprve u 17. :) 
I tak bych ale byla ráda, kdybyste mi řekli svůj názor na mé nápady a na inspirace a jestli se na můj nový příběh těšíte :) A pokud máte nějaké otázky, sem s nimi! Ráda je zodpovím :) 
Také by mi moc pomohlo, kdybyste věnovali minutku svého času na vyplnění ankety, která se týká připravovaného návrhu "obálky" - anketu najdete ZDE. Jsou tam zahrnuty i návrhy 1-4, které jsou v článku. Děkuji!

Stefanie G.

Žádné komentáře:

Okomentovat