neděle 24. listopadu 2013

Rachel Hawkins - Čarodějnice z Hex Hall (Hex Hall #1)

Konečně se mi podařilo dočíst první díl trilogie Hex Hall, a tak vám přináším recenzi na tuto zajímavou knihu!

První díl trilogie Hex Hall byl vydaný nakladatelstvím Knižní klub roku 2011 a má 240 stran. Už když jsem ji před dvěma lety viděla v knihkupectví, věděla jsem, že si ji jednou pořídím. Bohužel mi to vyšlo až teď. Knihu napsala Rachel Hawkinsová a o překlad se postarala Tereza Kolesnikovová. 


Rachel Hawkins
Rachel Hawkinsová studovala angličtinu na Auburn University a pracovala jako učitelka, dokud se nestala spisovatelkou na plný úvazek. Kromě trilogie Hex Hall jí letos vyšla kniha s názvem Spell Bounds (často přidávaná k trilogii Hex Hall jako čtvrtý díl), která je také plná magie, a příští rok je naplánované vydání knihy s názvem Rebel Belle.





SOPHIE MERCEROVÁ JE ČARODĚJKA.  


Od té doby ji to dostalo hned do několika problémů. Její nenadaná matka ji podporovala jak jen to bylo možné a radila se s jejím otcem - nepolapitelným evropským čarodějem - jen v těch nejakutnějších případech. Avšak když Sophie na školním plese přiláká nepovedenými čáry až moc lidské pozornosti, je to právě její otec, který rozhodne o jejím trestu: exil na Hex Hall, izolované nápravné školy pro Prodigium, nebo-li čarodějky, víly a měňavce. A jen během prvního dne mezi dospívajícími podivíny se jí podaří dosáhnout prvních výsledků: získá tři mocné nepřítelkyně, které vypadají jako modelky; zakouká se do přitažlivého a nadějného čaroděje; děsivého ducha a novou spolubydlící, která je vůbec nejvíce nenáviděnou osobou a jediným upírem na škole. Mnohem horší je však zjištění, že na studenty útočí tajemný predátor a její jediná kamarádka je podezřelým číslo jedna. Když se však série hrůzostrašných útoků začne stupňovat, Sophie se musí připravit na největší nebezpečí ze všech: starobylé tajné společenství, které se rozhodlo zničit všechny Prodigium a především pak ji.

Linie děje


Kniha je příběhem mladé čarodějky Sophie Mercerové, která vlastně nezvládá svoje kouzla tak, jak by měla. Proto je poslána na Hecate Hall (školu pro nadpřirozené bytosti). Zarazilo mě, že je v knize opravdu hodně nadpřirozena - víly, lykantropové, čarodějky, upíři a jiné bytosti v jedné škole. Sotva se Sophie seznámí s ředitelkou a sympatický a hezký mladík jménem Archer jí svým způsobem zachrání krk před vlkodlakem, je jí oznámeno, že její spolubydlící bude upírka. Jenna. I když má Sophie pochyby, stávají se z nich blízké kamarádky. Jenže když přijde téměř o život jedna studentka, a to tak, že má dvě ranky na krku a vysátou krev, věci se dávají do pohybu a minulost Hex Hall se začíná opakovat. Do toho je tu ten podivný duch ženy, co Sophie pronásleduje, a samozřejmě dokonalý Archer, který ale chodí s Elodie - nejprotivnější holkou, kterou kdy Sophie poznala. 


Postavy


Na to, že má kniha pouhých 240 stran, je v ní mnoho postav. Krom Sophie a její spolubydlící - upírky Jenny nebo Archera (dokonalého čaroděje), je tu neúplný coven mocných čarodějek - Elody, Chaston a Anna. Pak je tu hromada dalších studentů, které Rachel zmiňuje jako vedlejší postavy. To jsou vlkodlaci a ostatní lykantropové nebo víly. Nesmím ani zapomenout na učitelský sbor nebo na toho celkem pěkného ošetřovatele Cala, co bydlí mimo budovu školy. 


Můj pohled na knihu


Dlouho jsem se na knihu dívala v knihkupectvích a četla stále dokola první kapitolu. Doufala jsem, že ji jednou budu mít doma a těšila jsem se na příběh. Říkala jsem si, že to bude něco jako Harry Potter v holčičím vydání a pro starší čtenáře. Jenže kniha mě tak trochu zklamala. Nemám moc ráda, když je v knize hodně nadpřirozených bytostí dohromady. Vlkodlaky, upíry a čarodějky zvládám v pohodě (nejspíš díky seriálu The Vampire Diaries), ale když do toho připletete i víly a démony a jiné bytosti... To už na mě bylo moc. Ale zvládla jsem to. Zakousla jsem se a četla jsem dál. Trvalo mi to déle, než mi obvykle trvá přečíst dvou set stránkovou knihu, ale už v půlce jsem se chytla a pak zbytek přečetla rychle.
Některé pasáže mi už na můj věk připadaly trošku... No nereálné... Nebo jak to mám nazvat :) Vlastně mám z knihy smíšené pocity, ale sotva jsem ji dočetla, už jsem chtěla mít po ruce druhý díl. Snad ho donese Ježíšek :D
Takže pokud váháte nebo jste o knize ještě neslyšeli a máte rádi nadpřirozené bytosti, nečekané konce plné zvratů a šokujících událostí, je pro vás Hex Hall ta pravá volba! Já sama musím říct, že se na druhý díl těším! :)


Úryvky

Feliciina slova se rozléhala tělocvičnou i přes všechen ten hluk. "Je... Je to čarodějnice!"
Povzdechla jsem si. "Už zase." #1

-

Ten muž se ženou něco vykřikli, aby mě varovali, a já se ze všech sil snažila vybavit si nějaké kouzlo, co co uzdravuje rány, protože mi bylo jasné, že ho budu potřebovat. Nicméně nakonec jsem vyhrkla něco jiného. Na vlkodlaka, který se na mě řítil, jsem zaječela: "Ošklivej pejsek!" #2

-

"Počkej. Říkalas, že uspávací kouzlo funguje jen čtyři hodiny." mrkla jsem na hodinky. "A už budou skoro čtyři hodiny, a cesta sem nám trvala aspoň třicet minut. Jak se dostaneme zpátky včas?" 
Alice s úsměvem luskla prsty. Zničehonic se vedle ní objevila dvě košťata.
"To si děláš legraci."
Pobaveně na mě pohlédla, přehodila nohu přes koště a vyrazila k obloze. Pak se snesla dolů, vznášela se kousek nad mou hlavou a její smích se rozléhal po celém lese. "No tak, Sophie! zavolala. "Buď pro jednou tradiční!" #3



Hodnocení:
4 hvězdičky z pěti 





Knihu si můžete koupit ZDE.

Stefanie G.




#1 HAWKINSOVÁ, Rachel a [z anglického originálu ... přeložila Tereza KOLESNIKOVOVÁ]. Čarodějnice z Hex Hall. Vyd. 1. Praha: Knižní klub, 2011, s. 10. ISBN 9788024231839.
#2 HAWKINSOVÁ, Rachel a [z anglického originálu ... přeložila Tereza KOLESNIKOVOVÁ]. Čarodějnice z Hex Hall. Vyd. 1. Praha: Knižní klub, 2011, s. 18. ISBN 9788024231839.
#3 HAWKINSOVÁ, Rachel a [z anglického originálu ... přeložila Tereza KOLESNIKOVOVÁ]. Čarodějnice z Hex Hall. Vyd. 1. Praha: Knižní klub, 2011, s. 166. ISBN 9788024231839.

Žádné komentáře:

Okomentovat