čtvrtek 30. ledna 2014

Stacey Kade - Mezi nebem a zemí #1 - Setkání s duchem (RC review)

Kniha, na kterou jsem byla už delší dobu zvědavá! Měla jsem velkou radost, když mi ji nakladatelství Fragment poskytlo k napsání recenze a byla hned první, do které jsem se začetla. 
Setkání s duchem je první díl trilogie Mezi nebem a zemí. Vydalo ji nakladatelství Fragment, má 216 stran a za překlad vděčíme Evě Brožové. 


Královna školy a hvězda místních roztleskávaček Alona Dareová je předurčena pro skvělou budoucnost. Její život však končí nečekaně pod koly autobusu. Všichni si myslí, že je navždy pryč, ale... Alona zůstala ve světě živých jako duch. Pouze jediný člověk ji může vnímat - spolužák a totální lúzr Will. Podaří se jim překonat vzájemnou nechuť a pomoct jeden druhému? Proč Alona neodešla skrze jasné světlo do onoho světa?



Stacey Kade, autorka známá také jako Stacey Klemstein, pochází z města Chicago ve státě Illinois. Promovala na Valparaiso University roku 1997 a to s titulem z anglického jazyka. V současné době žije s manželem a dvěma chrty právě v Chicagu. 





Linie děje

Originální obálka
Příběh Alony je celkem jednoduchý. Stacey nezacházela do velkých zápletek a filosofických úvah nad tím, jak to s duchy je. Tedy ne až tak úplně. Vlastně vycházela nejspíš z některých seriálů, filmů a knížek. Každopádně i přesto je to výjimečný příběh dívky, kterou svým způsobem dostihne osud a zemře nešťastnou náhodou. Mezi lidi se vrátí jako duch a jediný, kdo ji může vidět je ten otravný, podivný a děsně se oblékající Will Killian a je také jediný, kdo ji může pomoct, aby konečně odešla a přišlo si pro ni to "bílé světlo" a ona tak mohla odejít na místo, kde budou boty zadarmo, alkoholická mojita a každodenní lenošení a jezení, aniž by člověk přibral jediné kilo. Tak totiž vypadá nebe, nebo ne? Tedy alespoň podle Alony Dareové. Jenže tyhle všechny plány jí zkazí mnoho dalších okolností, mezi nimiž je i Willova kamarádka Lily, která leží v nemocnici na přístrojích, které jí dodávají umělou výživu. 


Postavy


Mimo otravné, namyšlené a nejhezčí holky ze střední školy, Alony Dareové, které se vždy podaří získat to, co chce a kluka, co je podivín, stále má přes hlavu kapuci, nenosí snad jinou barvu než černou a v jednom uchu má dokonce tři náušnice - Willa Killiana, se seznamujeme s Aloninými kamarády jako je Misty, holka co má zálusk na jejího kluka a je zároveň její nejlepší kamarádka, Chrise, Aloniného přítele, Leannu nebo Milese, kluka, který byl nikdo, dokud ho Alona nepřibrala mezi ty "vyvolené". Nechybí ani zmínka o Willově kamarádce Joonie, Lily nebo jeho mámě, která se snaží zabránit doktoru rozumbradovi Millerovi, aby jejího syna nechal zavřít na psychiatrickou léčebnu s diagnostikou silné schizofrenie. 



Můj názor na knihu, postřehy a připomínky

Nevím, co psát dřív. Jestli to, jak mě kniha v závěru příjemně překvapila nebo to, jak jsem od ní očekávala o něco víc. Nejspíš začnu tím druhým. Jelikož jsem viděla celkem dost seriálů a filmů, četla několik knih o duchařině, čekala jsem o něco víc propracovaný příběh. Už jen Alonina smrt je k popukání, ale věřím, že přesně tak to Stacey chtěla. Přece jen příběh o populární holce, která zemřela a jediný kluk, který ji vidí je absolutně nepopulární týpek, to už je klišé. Ale ve Styceyině podání se toto otřelé téma četlo dobře. A když říkám dobře, není to dostatečné. Vlastně mě chytlo natolik, že jsem četla a četla, až jsem měla dočteno. A jakmile jsem se dostala za půlku, konečně se začalo dít něco zajímavého a trochu i napínavého. (Přiznejme si, je poutavé číst si o klukovi, co ho chtějí zavřít do psychiatrické léčebny, protože podle doktora trpí schizofrenií.) Příjemně mě překvapil i konec knihy, proto jsem nakonec usoudila, že tři a půl hvězdičky je málo. 
Neřekla bych, že mě kniha úplně uchvátila, tak jako třeba Wicca nebo Mediátor od Meg Cabot, ale určitě si mě získala. Už teď se nemůžu dočkat, až se začtu do dalšího dílu! 
A jestli bych knihu doporučila? Samozřejmě! :) Je to perfektní oddychovka, takže pokud nemáte moc času, ale chcete si něco přečíst, uvolnit se, nemyslet na svět kolem sebe a nemáte problém s duchařskými příběhy, Mezi nebem a zemí přesně splňuje tyto požadavky a navíc vás i pobaví! 

Quotes









Hodnocení:
4 hvězdičky z pěti (- za jednoduchý příběh, chtěla jsem dát tři a půl, ale překvapivý konec mě přesvědčil, že si tato kniha zaslouží víc)




Pokud vás recenze zaujala a rádi byste měli tuto knihu doma, můžete si ji objednat přímo na stránkách nakladatelství ZDE.

Také bych chtěla velmi poděkovat nakladatelství FRAGMENT za poskytnutí recenzního výtisku.

Stefanie G.


2 komentáře:

  1. Strašne by som túto knihu chcela prečítať :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jako oddychovku ji určitě doporučuji :) Dobře se četla a občas mi i vykouzlila úsměv na rtech :)

      Vymazat