pondělí 24. března 2014

L. J. Smith - Upíří deníky #2 - Souboj


Dnes jsem si dala rychlý re-reading Souboje a hned jsem se pustila do MINIrecenze na tuto knihu! Druhý díl Upířích deníků, aneb jak to vidím já!


NÁZEV: Upíří deníky #2 - Souboj
SÉRIE: Upíří deníky
AUTOR(KA): L. J. Smith
NAKLADATELSTVÍ: Fragment
ROK VYDÁNÍ: 2009
POČET STRAN: 231
PŘEKLAD: Lucie Schürerová
ŽÁNR: sci-fi, fantasy, upíři

HODNOCENÍ: 3,5/5



...Co je ještě nebezpečnější než být zamilovaná do upíra? Když mě milují upíři dva. Stefan nevzdává boj s žízní po krvi a Damon se snaží získat mé srdce. Musím zachránit nesmrtelného ctitele a tím ohrozím svou smrtelnost.. Jak dopadne tenhle souboj?

Smrtící milostný trojúhelník. Elena: zlaté dítě, vůdčí typ, dívka, která může mít každého kluka, po kterém zatouží. Stefan: zamyšlený a tajemný, zdá se, že je jediný, kdo může odolat Eleně, ale ve skutečnosti bojuje, aby ji ochránil před hrůzami, které ho pronásledují z minulosti. Damon: sexy, nebezpečný a hnaný touhou pomstít se Stefanovi, bratrovi, který ho zradil. Odhodlaný získat Elenu, ochotný zabíjet aby ji ovládl.

*MILOSTNÝ TROJÚHELNÍK*
Ačkoliv L. J. Smith psala první díly této série v roce 1991, neopomněla milostný trojúhelník, který je velmi populární v současnosti. Kniha se točí kolem Eleny, jejího strachu o Stefana, který zmizel a kolem Damona, který to zavinil. Ale je v tom i něco víc. Damon bolestně touží po Eleně a chce z ní udělat svého spojence. Spolu by totiž podle něj mohli ovládnout svět. Zatímco Stefan je stále tím roztomilým chlapečkem, který říká ty nejsladší slůvka a mezi ním a Elenou to vypadá na lásku až do smrti, Damon je ten, co se k Eleně snaží dostat přes mrtvoly, vydírání, ale i dobré skutky.

*PO ZDLOUHAVÉM PŘÍBĚHU AKČNÍ KONEC*
Je to dlouho, co jsem druhý díl četla. A abych řekla pravdu, myslela jsem si, že děj bude v této knize jiný, než doopravdy byl. Dala jsem si rychločtecí re-reading a můžu říct, že jsem byla opravdu překvapená. Úplně jsem zapomněla na to, co se v Souboji odehrálo! I přes zdlouhavý úvod, kde se Elena stará jen o Stefana, přes otravného Damona a "záhady ztraceného Elenina deníčku", byl konec to, co mě zase donutilo uvažovat nad re-readingem třetího dílu! L. J. Smith, klobouk dolů, nad těmi nečekanými závěry!

*POCITY*
Upíří deníky mám ráda už od těch patnácti/šestnácti let, co se mi dostaly do ruky. A tak tomu je dosud. I když na knihy pohlížím trošku skepticky. S odstupem času mi to opravdu přijde jako čtení pro ty třináctiletý holky, kde děj není tak složitý a vlastně se tam nic moc neděje. Až na konci přijde nějaký šok, který čtenáře donutí číst dál, protože není schopný knihu jen tak odložit a zapomenout na zvrat. 
Nedokážu příběh posoudit očima té dívky, když jsem Souboj četla poprvé. Nejspíš jsem z něj byla nadšená a unesená a myslím si, že to bude platit i pro ty dnešní stejně staré dívky, jako jsem byla tehdy já, když jsem sérii dostala. Takže pokud hledáte vhodný dárek pro takovou slečnu, které nevadí upíři a knihy, tímto se nezmýlíte. 


Knihu si můžete zakoupit například na Arara.cz.

Stefanie G.


Obálka: Arara.cz
Anotace: Fragment
Obrázky: http://vampirediaries.wikia.com/, fanpop.comwallsave.com

Žádné komentáře:

Okomentovat