neděle 4. května 2014

Knihy měsíce - březen 2014


KNIŽNÍ HITPARÁDA



Nejlepší kniha
Učiněná katastrofa (Jamie McGuire)
Proč: Měla jsem u této knihy velká očekávání a musím říct, že mě nezklamala. Byla jsem z ní totiž naprosto nadšená a troufám si říct, že byla mnohem (mnohem, mnohem) lepší než Krásná katastrofa. Travise jsem si tu oblíbila čtyřikrát (i pětkrát) víc než v prvním díle této „série“. Proto je pro mě kniha jednoznačným vítězem v kategorii Nejlepší kniha!


Nejhorší kniha
Violetta – V mém světě
Violetta – Rozpolcené srdce
Proč: Tohle pro mě bylo utrpení číst! Nečetla jsem zatím nic horšího, vážně ne. Tohle byl děs a hrůza dohromady! První díl, ještě dejme tomu ušel, ale ten druhý… To jako vážně?!


Největší překvapení
Jezdecký tábor Yonahlossee (Anton DiSclafaniová)
Proč: O knize jsem nevěděla, dokud se mi o ní nezmínila Míša z Ikaru. Pak jsem koukla na Goodreads a názory se lišily, tak jsem se rozhodla, že si na ni udělám názor sama. Musím říct, že jsem byla mile překvapená a jsem velmi vděčná za to, že jsem dostala příležitost si tuto knihu přečíst! Můžu ji jen doporučit!


Největší zklamání
Žádné



Nejnapínavější kniha
Obyvatel (Francis Cottham)
Proč: Nervy jsem měla hned na začátku jak na trní. Neumím si představit, že bych měla někde shánět nové bydlení a pak zjistit, že mě někdo šmíruje! A kdyby jen to! No… Ještě teď mi běhá husí kůže po zádech!




Nejakčnější kniha
Karanténa – Samotáři (Lex Thomas)
Proč: Nejakčnější knihou měsíce března pro mě je jednoznačně Karanténa. Pořád se v ní něco dělo a byla jsem příjemně překvapená, kolik se toho v této knize schovává! Intriky, násilí, akce, lidskost… Úžasný nápad!




Nejvtipnější kniha
Mezi nebem a zemí – Čekání na zázrak (Stacey Kade)
Proč: Už mi to přijde jako klišé, že stále vybírám tuto sérii na pozici „Nejvtipnější kniha“, ale z toho výběru, co jsem měla za měsíc březen opravdu je nejvtipnější v tom dobrém slova smyslu (v tom špatném by to byla Violetta).



Nejnudnější kniha
Violetta – Rozpolcené srdce
Proč: První díl Violetty ještě nebyl tak děsivý, jako ten první. A i když je kniha útlá, po pár kapitolách jsem myslela, že se ukoušu nudou a blbostí, když jsem viděla, jak je hlavní hrdinka prostě mimo…




Nejromantičtější kniha
Učiněná katastrofa (Jamie McGuire)
Proč: Učiněná katastrofa mě prostě vzala za srdce… Z Travisova pohledu vypadalo vše naprosto odlišně a já nemohla jinak, než si ty jeho i Abby zamilovat…



Nejočekávanější kniha
Učiněná katastrofa (Jamie McGuire)
Božský cizinec (Christina Lauren)
Proč: Nejočekávanější knihy měsíce jsem měla hned dvě. Nemohla jsem se dočkat, až vyjde Učiněná katastrofa, takže ta pro mě byla jako druhé Vánoce. A pak tu byl Cizinec, na kterého jsem se klepala hned po dočtení Božského bastarda. Už jsem se bála, že se k němu jen tak nedostanu, ale štěstí mi přálo (tímto moc děkuji nakladatelství Jota, jejichž spolupráce si velmi vážím) a já si jej mohla přečíst alespoň ve čtečce.



Nejrozporuplnější pocity z knihy
Ta druhá zapisovatelka (Suzanne Rindellová)
Proč: Nechci, abyste si mysleli, že se mi tato kniha nelíbila, to ne! Líbila se mi moc! Ale ten konec… Prostě ho nepobírám ještě teď… :D




Knižní série objevené v tomto měsíci
Děsivé splynutí – Vidím to, co vrah (Jill Hathawy)
Karanténa – Samotáři (Lex Thomas)
Proč: Na Děsivé splynutí jsem se moc těšila už delší dobu, takže když se mi naskytla příležitost přečíst si tuto sérii jakožto recenzní výtisky, byla jsem za to moc ráda. Karanténa je na tom podobně, ale s tím rozdílem, že jsem ji objevila až tento rok a mrzí mě, že Fortuna zatím neplánuje vydání dalších dvou dílů…


Nejlepší obálka
Ta druhá zapisovatelka (Suzanne Rindellová)
Proč:  Tato obálka mě naprosto nadchla – klobouk dolů, nakladatelství Jota! – dlouho jsem neviděla tak krásné řešení přebalu a obálky. Už samotný přebal knihy je poutavý a lákavý, ale až teprve, když jsem jej sundala a uviděla to krásné a jednoduché řešení, zamilovala jsem se do ní. :)


Nejhorší obálka
Děsivé splynutí – Vidím to, co vrah (Jill Hathawy)
Děsivé splynutí – Nepřítel v mé mysli (Jill Hathaway)
Proč: Tak jak jsem byla nadšená z obálky Té druhé zapisovatelky, Děsivé splynutí má naopak obálky nejhorší… Myslím, že se na ně stačí jen podívat… Navíc ani nemají nic společného s dějem v knize…



Hrdina měsíce
David Thorpe (Karanténa – Samotáři – Lex Thomas)
Proč: Proč? Protože odvážnějšího hrdinu už jsem dlouho neviděla. Pořád jsou to jen hrdinky – Tris, Katniss a podobně, ale hrdina takového formátu, jako byl David, to se cení!



Hrdinka měsíce
Julie Deveraux (Obyvatel – Francis Cottham)
Angie Chapmanová (Návrat z temnoty – Liz Coley)
Proč: Julie si můj obdiv získala svojí odvážností postavit se šmírákovi! A Angie? Angie si toho prožila tolik, že jsem s ní naprosto soucítila. Ještě teď mi běhá mráz po zádech, když si vzpomenu na její roztříštění osobnosti.


Pár měsíce
Travis Maddox a Abby Abernathy (Učiněná katastrofa – Jamie McGuire)
Max Stella a Sara Dillonová (Božský cizinec – Christina Lauren)
Proč: Prvním párem měsíce je pro mě Travis a Abby. Tentokrát mnohem víc, než v minulém měsíci. A pak je tu Max a Sara… Páni, to jejich napětí mezi sebou… :) Ještě teď se červenám!


Stefanie G.



4 komentáře:

  1. Tyhle články se mi moc líbí. :) Krásnou a Učiněnou katastrofu mám doma a o prázdninách se na ně chystám. Čtu jen samé kladné recenze, tak snad nezklamou. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem moc ráda! Snažím se to pomalu ale jistě dohnat, snad se mi to podaří, abych je pak přidávala vždy koncem měsíce nebo na začátku měsíce nového :) Krásnou a Učiněnou katastrofu jsem si zamilovala (hlavně tu Učiněnou), takže ji můžu jen a jen doporučit! :)

      Vymazat
  2. Božského cizince by som si chcela prečítať :)
    Pekný článok.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! :) Určitě se do něj pusť hned, jak budeš moct :) Věřím, že se bude líbit, já už se moc těším na Božského hráče, ten má vyjít začátkem příštího měsíce :)

      Vymazat