středa 4. června 2014

Knihy měsíce - duben 2014


KNIŽNÍ HITPARÁDA


Nejlepší kniha
Ve stínu černých ptáků (Cat Wintersová)
Proč: Ve stínu černých ptáků je pro mě jednoduchým rozhodnutím na nominaci Nejlepší knihy měsíce dubna. Nejen, že je to tuším poslední kniha, kterou jsem od té doby ohodnotila pěti hvězdičkami, ale také je to kniha, ke které se ráda vrátím. Příběh je naprosto úžasný, srdceryvný a dechberoucí! Pokud jste tuto knihu ještě nečetli, měli byste to napravit!



Nejhorší kniha
Temná akademie 4 – Ztracení (Gabriella Poole)
Proč: Velmi jsem se těšila na závěr této série, bohužel musím říct, že už jsem dlouho nezažila takové zklamání. Číst tuto knihu pro mě bylo skoro za trest a mně, i přes tu hezkou obálku, nezbývá nic jiného, než jí dát nálepku Nejhorší kniha měsíce.



Největší překvapení
Ve stínu černých ptáků (Cat Wintersová)
Proč: Dlouho jsem se rozhodovala, která kniha pro mě byla největším překvapením, ale nakonec to vyhrála zase prvotina od Cat Wintersové. Rozhodně jsem čekala, že to bude pecka, že se mi kniha bude líbit. Ale netušila jsem, že si mě kolem prstu omotá natolik, že na ni budu ještě dlouho poté vzpomínat s láskou a s tím, že se nemůžu dočkat jejího rereadingu!




Největší zklamání
Temná akademie 4 – Ztracení (Gabriella Poole)
Proč: Jak už jsem se zmínila výše, moc jsem se těšila na závěr Temné akademie. Bohužel, o to větší to pro mě bylo zklamání. Spíš jsem z knihy měla pocit, že se Gabriella snaží z příběhu jen vytřískat o něco víc peněz…




Nejnapínavější kniha
Démonolog (Andrew Pyper)
Proč: No, asi bych úplně neřekla, že je to nejnapínavější kniha, ale z přehledu knih, které jsem za duben přečetla, se tomuto označení nejvíce blížila. David Ullman mě prostě občas dokázal vyrazit dech a někdy jsem si výjimečným napětím skoro kousala nehty. J




Nejakčnější kniha
Démonolog (Andrew Pyper)
Proč: Nejakčnější knihou je znovu Démonolog. Můžu jen říct, že se z mého hlediska v knize něco stále dělo, i když bylo čtení občas namáhavé. Navíc akce od prostředka až do konce mi trošku ty nervy rozvibrovala.  


Nejvtipnější kniha
Temná akademie 3 – Rozpolcení (Gabriella Poole)
Upíří deníky 3 – Zášť (L. J. Smith)
Proč: Tak jak pro mě byla nejvtipnější Alona z Mezi nebem a zemí po celé tři měsíce, teď se k ní přidaly tyto dvě knihy – Rozpolcení a Zášť. Obě spíše z toho důvodu, že jsou určeny mladším čtenářům, než jsem já, a upřímně? Kdo se při čtení Upířích deníků neusmívá nad tou občasnou hloupostí. :D



Nejnudnější kniha
Temná akademie 4 – Ztracení (Gabriella Poole)
Proč: Ztracení pro mě byli ztrátou času a já se co kapitolu modlila, aby mi kniha rychle utekla a abych mohla přejít na jinou…



Nejromantičtější kniha
Žádná? – Opravdu jsem se snažila přijít na knihu, která by byla v měsíci dubnu opravdu nejromantičtější, ale bohužel jsem žádnou nemohla na tuto příčku nominovat…



Nejočekávanější kniha
Ve stínu černých ptáků (Cat Wintersová)
Proč: Ve stínu černých ptáků! Jednoznačně! Hned, jak jsem se dozvěděla, že ji Jota bude vydávat, věděla jsem, že ji musím mít co nejdříve doma! Nenapadlo mě, že to bude hned dvakrát J Každopádně má čestné místo v mé knihovničce.




Nejrozporuplnější pocity z knihy
Démonolog (Andrew Pyper)
Proč: Je to závěrem. Do teď nevím, co si mám díky němu o knize myslet. Celou dobu byl příběh v pohodě a pak najednou přijde poslední kapitola a já na ni zůstanu zírat s otevřenou pusou – To jako vážně?


Knižní série objevené v tomto měsíci
Koroner (M. R. Hall)
Jestli zůstanu (Galye Formanová)
Proč: Koroner se mi okamžitě zalíbil, když ho Galatea vydávala. To jsem ještě netušila, že je to série. Kniha se mi líbila a už teď se těším na další případ Jenny Cooperové! Co se týče knihy Jestli zůstanu, nejsem si tak úplně jistá, jestli ji mám zařadit do objevených sérií. Přece jen jsem o ní věděla už dlouho předtím a navazující díl není tak úplně typickým sériovým pokračováním.




Nejlepší obálka
Ve stínu černých ptáků (Cat Wintersová)
Proč:  … Proč? Jen se na ni podívejte! Koho by tato obálka neokouzlila? Navíc přesně vystihuje atmosféru a děj knihy! Jednoznačná dokonalost. J



Nejhorší obálka
Jestli zůstanu (Galye Formanová)
Temná akademie 3 – Rozpolcení (Gabriella Poole)
Proč: Bohužel, i přes příběh, který byl fajn, stará obálka knihy je prostě příšerná… Alespoň pro mě. Ta, která se připravuje na její znovuvydání bude jednoznačně hezčí! No a Rozpolcení je jednoduše příšerné :D 


Hrdina měsíce
David Ullman (Démonolog - Andrew Pyper)
Proč: Hrdinou měsíce dubna je pro mě David Ullman z Démonologa. Je ochotný zajít na samý okraj propasti jen, aby našel svoji dceru. A to i přes to, že hledání může být smrtelné…


Hrdinka měsíce
Jenny Cooperová (Koroner - M. R. Hall)
Mia Hall (Jestli zůstanu - Galye Formanová)
Proč: Jenny si můj obdiv získala svojí povahou, i když jsem si ji zrovna neoblíbila. Je to silná žena, která se vypořádává s minulostí a k tomu jí pomáhá nová práce. A pak je tu Mia… Mia, která ztratila vše… Všechny… A která jen děj pozoruje zpovzdálí…




Pár měsíce
Mary Shelley Black & Stephen E. Embers (Ve stínu černých ptáků - Cat Wintersová)
Proč: Původně jsem ani pár nechtěla zmiňovat. Tento měsíc tu nebyl nikdo jako Sara a Max, Lucas a Jacqueline nebo Alona a Will. I přesto se mi líbilo souznění mezi Mary Shelley Blackovou a Stephenem Embersem. Jejich city byly jiné a osud jim prostě v lásce nepřál… 


Stefanie G.

Žádné komentáře:

Okomentovat