úterý 17. června 2014

Patrick Carman - Elyonova země - Kniha 2 - Trnité údolí (RC review)

"Jedna věc skoro vždycky zabírá," zamumlal Yipes, klekl si k Murphymu a podíval se na nás, jakoby se chystal provést nějakou lotrovinu. 
"Jaký je ten ořech?" zeptal se.
"Bezva, díky," odvětil Murphy, přestože Yipes slyšel jen zakvíknutí
"Jsem rád, že ti chutná."
V tu chvíli pohladil Murphyho po hlavě, přejel mu dlaní po hřbetě a pak ho popadl za ocas.
- Elyonova země - Trnité údolí, str. 69

Asi jsem potřebovala chvíli oddech a přečíst si nějakou tu pohádku. Ještě před Kostičasem jsem se tak vrhla na druhý díl Elyonovy země. To jsem ještě nečekala, jaké překvapení si Patrick Carman nachystal. Druhý díl byl rozhodně akčnější a taky se mi mnohem víc líbil!

Všude tam, kde se oceán setkává se zemí, kde útesy jsou tajemné a skály rozeklané, leží Elyonova země plná magických tajemství.
Alexa již odhalila, co leží za hradbami, a vydává se dál, daleko za Temné hory. Na cestě musí bojovat s nestvůrnými obry, krvežíznivými netopýry a především s mocným démonickým zloduchem. Dokáže splnit poslání, pro něž byla vyvolena a zajistit pro Elyonovu zemi mír?


Originální název: Beyond the Valley of Thorns
Série: Elyonova země
Autor: Patrick Carman
Díl v pořadí: 2.
Nakladatelství: Fragment
Překlad: Eva Mazůrková
Počet stran: 184
Rok a měsíc vydání: 2014/05
Klíčová slova: dětské příběhy, napětí, nadpřirozené bytosti, mluvení se zvířaty
Přibližný doporučený věk: 11+
Fragment: 179 Kč / online 152 Kč

Patrick Carman začal vyprávět příběh o Alexe svým dvěma dcerkám před spaním. Postavy, které vytvořil, ale po čase začaly žít svým životem, a tak se zrodila Elyonova země. Před tím, než se dal na psaní, pomáhal vytvářet různé stolní hry, webové stránky a výukové i hudební programy, které se hrají na mnoha rozhlasových stanicích po celém světě. Narodil se 27. 2. 1966 a v současné době žije na severozápadě USA se svojí ženou a dvěma dcerami.


Nové dobrodružství
Alexa se v prvním díle podívala poprvé za hradby tří měst. Poznala se s malým mužíkem, promluvila se zvířaty díky jocastám a spřátelila se s nimi. Myslela si, že to bylo celé její dobrodružství. Když se ale o rok později vracela zpět to Bridewallu, netušila, že na ni čeká ještě mnohem víc. Warvold, starý muž, který jí vždy vyprávěl dobrodružné příběhy, jí zanechal dopis a v něm odkaz, že se musí vydat ještě dál za hradby. Daleko za Temné hory. A kdyby jen to, musí také všechny zachránit před velkým zlem, které na ně číhá na druhém konci Elyonovy země.
První díl se mi velmi líbil (recenze zde), je to takové oddechové čtení a věřím, že děti z něj musí být nadšené. Od druhého dílu jsem čekala něco podobného, ačkoliv ten první skončil tak, že by ani pokračování mít nemusel. Alexa je ve druhém díle sice o rok starší, ale stále je malá, a pouť, kterou si pro ni Warvold nachystal, byla přinejmenším šokující.
I přesto Patrick Carman nezklamal. Příběh se nesl v duchu tajemna, napětí, nových postav i vtipných částí. Rozhodně pro mě bylo úžasné pozorovat, jaký příběh je schopný stvořit pouze na 184 stranách!

Postavy
Postav je v příběhu mnoho, jak známých, tak i nových. Alexa putuje přes Temné hory s Yipesem, Johnem, trestancem, kterému Warvold důvěřoval, starým kamarádem veverčákem Murphym, vlčicí Odessou či sokolem Squirem. Musejí přejít i Trnité údolí a dostat se až k Temné věži a zachránit Castalii. Potkávají samozřejmě i nepřátele, ale nadělají si také přátele nové.

Postřehy, pocity a doporučení
Musím říct, že jsem vypravěčským uměním Patricka Carmana nadšená! A snad budu říkat pravdu, když si myslím, že i děti z jeho příběhů musejí být paf. Já sama tento úžasný příběh svým neteřím a synovcům budu teprve představovat, i přesto si myslím, že bude mít velký úspěch!
Elyonova země je určená mladším čtenářům, ale i já jsem si ji rozhodně užila! Byla jsem překvapená, kolik zápletek a napětí je Patrick schopen do příběhu dát! A ne jednou mě vyústění šokovalo!
Trnité údolí bylo mnohem akčnější a napínavější než první díl. O to víc se mi líbilo. Ano, bylo tu pár drobností, které se mi nezdály, ale to už jsou jen myšlenky dospělého člověka. Myšlenky, které by dítě nenapadly. Bohužel mě ale donutily srazit půlku hvězdičky dolů.
Tentokrát příběh skončil otevřeně a já se už teď těším na jeho pokračování!
Tím mi nezbývá nic jiného, než knihu DOPORUČIT! Určitě bude skvělým dárkem mladšímu sourozenci, neteři, či dceři. Nejspíš by se mohla líbit i klukům, ale hlavní hrdinkou je přece jen dívka. J  

Hodnocení:
4,5 hvězdičky z pěti

Za poskytnutí recenzního výtisku velmi děkuji nakladatelství FRAGMENT
Knihu si můžete koupit ZDE.

Stefanie G.


Obálka, anotace, ostatní obrázky: Fragment

2 komentáře:

  1. Nejspíš to nebude má nejoblíbenější kniha, ale vypadá docela dobře :) pěkně sepsáno :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkujii :) První díl byl oproti druhému mnohem akčnější a napínavější, za to jsem byla ráda :) Je to takové oddechové čtení :)

      Vymazat