středa 13. srpna 2014

Sara B. Elfgrenová, Mats Strandberg - Kruh #2 - Oheň (RC review)

Země na holých nohách překvapivě studí. Napřáhne ruku, z náhrobku seškrábne mech a pokusí se rozluštit zvětralá písmena.
NICOLAUS ELINGIUS
MEMENTO MORI
Linnéiným tělem se šíří chlad, jakoby tu duše mrtvých přece jen byly a z nitra země se k ní natahovaly.
- Oheň, str. 14



Vím, že mám s Ohněm velké zpoždění a moc se za to omlouvám. Na druhou stranu musím říct, že mi kniha udělala velkou radost! Pokračování bývají většinou nezáživná, ale u tohoto dílu to neplatilo! Začetla jsem se a nemohla jsem přestat.

Napětí stoupá v Engelsforsu.

Vyvolené mají začít druhý ročník na gymnáziu. Celé letní prázdniny tajily dech v očekávání dalšího tahu démonů. Hrozba však přijde z místa, které by nikdy nepředpokládaly. Je čím dál zřejmější, že v Engelsforsu je cosi velmi, velmi zvrácené. Minulost se spřádá se současností. Živí potkávají mrtvé. Vyvolené jsou svazovány čím dál těsněji k sobě a opět si musí připomenout, že magie nemůže zhojit nešťastnou lásku nebo spravit zlomená srdce.




Originální název: Eld
Série: Kruh
Autor: Sara B. Elfgrenová a Mats Strandberg
Díl v pořadí: 2.
Nakladatelství: Fortuna Libri
Překlad: Jana Chmura Svatošová
Počet stran: 640
Rok a měsíc vydání: 2013/04
Klíčová slova: fantasy, čarodějnice, démoni, nadpřirozeno
Přibližný doporučený věk: 16+
Neoluxor: 199 Kč / online 179 Kč



Pozitivní Engelsfors!
Není nad Pozitivní Engelsfors, neboli PE! Tato zkratka se pomalu ale jistě objevuje v Engelsforsu čím dál častěji. Jeho zakladatelkou je totiž Helena, matka zesnulého Elisase, která se snaží o naprostou změnu v tomto zlem a pesimismem prolezlém městě. Chce jej udělat pozitivnějším. Lepším. A děvčatům – Linnéi, Minoo, Anně-Karin, Vanesse i Idě se na tomto spolku hned něco nezdá.
Než ale začínají řešit toto nebezpečí, které město zachvátilo jako velká voda, a kdo teď není členem PE, jakoby neexistoval, musí se vypořádat se svými pocity ohledně minulého roku, projít si svými problémy v rodině a hlavně se připravit na příjezd nečekané návštěvy, která vše zkomplikuje.
Tak jak byl první díl napínavý, druhý je o to napínavější a propletenější. Díky novým postavám a zaměřením na hlavní hrdinky a jejich problémy je příběh o něco víc opravdový.
Pozitivní Engelsfors zaplavuje město jako přílivová vlna a Vyvolené mají pocit, jakoby se jim všechno hroutilo pod rukama. Annu-Karin čeká řízení s Radou za její přestupky v minulém roce, Adriana už s nimi nesmí nadále procvičovat magii. A do toho všeho se kolem nich začaly dít nevysvětlitelné věci..

Postavy
Mimo to, že se stále setkáváte s Vyvolenými, které jsem již výše zmínila, a mimo další známé postavy, jako jsou ředitelka AdrianaErik – Idin přítel a její dvě kamarádky Felicia a Julia, nebo Gustaf či Nicolaus se svojí familiaris. Nechybí zmínka ani o Linnéiném na alkoholu závislém otci, Vanessiném snoubenci Jarim a její rodině, která utrpí nečekaný šok, mamince Anny-Karin, která je stále v depresi, či Minooiné rodině, která se též musí vypořádat se svými problémy.
Mimo tyto postavy se ale objevují i jiné. Ať je to náhrada za profesory nebo záhadná nová rodina, která se nastěhovala do dřívějšího hostince – Victor a Alexander

Pocity a doporučení
Musím říct, že mě druhý díl mile překvapil. Trochu jsem se bála, že jako jiné druhé díly, bude slabší, ale naopak. Dokonce se mi líbil o něco víc, než ten první. Vše se vysvětlilo, vyjasnilo, přibyly další zápletky, další rodinné problémy. Jak už jsem se zmínila výše, vše mi přišlo reálnější. Pravděpodobnější.
Byla jsem trochu vyděšená, když mi kniha přišla a já viděla, že je ještě tlustší, než ta předchozí. Nakonec mi příběh utekl tak rychle před očima, že jsem se nestačila divit. Kapitoly byly krátké, takže jsem se pokaždé přesvědčila, že si přečtu ještě jednu a pak půjdu spát, ale ta skončila napínavě, takže ještě jednu, a tak to šlo až do půlky knihy.
Někde jsem četla, že někomu příběh přišel nudnější a to až do čtyřsté strany. Mně ne. Já se bavila. Každá kapitola znamenala nové poznatky, nové informace. Líbilo se mi, v jakém poklidu a přitom v napětí, příběh plyne.
Na Oheň jsem se vrhla s větším odstupem, i když jsem předpokládala, že obě knihy budu číst tak nějak brzy po sobě, abych si pamatovala, co se odehrálo. Ale i když jsem toho dost pozapomněla, neměla jsem sebemenší problém začíst se a vzpomenout si na mnoho událostí z předchozího dílu. Hodně tomu pomohlo vysvětlení Nicolausovy minulosti a takový pohodový návrat mezi Vyvolené. Bylo to, jako bych příběh četla bez přestávky.
Nejspíš nemám, co bych příběhu vytkla, i když jej nemůžu ohodnotit pěti hvězdičkami. Možná je to tím, že jsem zase očekávala na závěr trochu víc akce, ale to je maličkost. Naopak musím vyzdvihnout ten neuvěřitelný konec! Sama se nemůžu dočkat, až vyjde třetí a zároveň i poslední díl této série!
S tím vším mi nezbývá nic jiného, než vám DOPORUČIT i druhý díl série Kruh! Určitě se po těchto knihách podívejte, pokud máte rádi čarodějnické příběhynapětínáročné postavy a spletité příběhy. Rozhodně nebudete litovat!


Filmové zpracování v roce 2015
Pokud to ještě nevíte: 18. února 2015 na nás čeká filmové zpracování prvního dílu série Kruh! 



Série



Hodnocení:
4,5 hvězdičky z pěti
Pokud vás kniha zaujala, můžete si přečíst i recenzi na PRVNÍ DÍL.
Knihy lze zakoupit na internetovém knihkupectví NEOLUXOR.
Za recenzní výtisk velmi děkuji nakladatelství Fortuna Libri!
Stefanie G.



Obálka a anotace: Fortuna Libri
Ostatní obrázky: Facebook, Goodreads, 

Žádné komentáře:

Okomentovat