pondělí 27. října 2014

Carey Heywood - Him #1 - ON (RC)

Jakoby cítil můj upřený pohled, pomalu otočí hlavu směrem ke mně. Úžasem mi klesne brada. Je to on. Ten proklatý důvod, proč jsem se již sedm let neukázala doma, sedí jen tak náhodou v mém letadle.
- On, str. 24


Po parádním Zapleteným přichází On! Ne, není to mého srdce šampion, ale kniha Carey Heywood, která si pozornost určitě zaslouží.

Sarah Millerová nenavštívila svůj domov v rodné Atlantě už dlouhých sedm let. Nic na světě by ji nepřimělo vrátit se zpátky domů, kdyby nebylo svatby jejího milovaného staršího bratra. Mísí se v ní pocit štěstí, že znovu uvidí svou rodinu, ale zároveň i obava, aby se nesetkala s NÍM. Nikdo z její rodiny netuší, proč se tehdy bez rozloučení odstěhovala tak daleko a co ji k tomu vedlo… Ví to jen ON…
On, jehož od první chvíle celým svým srdcem milovala.
On, s nímž srovnává všechny ostatní muže a jemuž nemůže nikdo konkurovat.
On, kdo jí dal pocit, že nic není nemožné.
On, o němž si myslela, že pro něj není dost dobrá.
On, na něhož se posledních sedm let usilovně snažila zapomenout.
Jediné, co musí udělat, je vrátit se na týden domů a hlavně se s NÍM nesetkat…

Originální název: Him
Série: Him
Autor: Carey Heywood
Díl v pořadí: 1.
Nakladatelství: Galatea
Překlad: Blanka Kukuczková
Počet stran: 232
Rok a měsíc vydání: 2014/09
Klíčová slova: NA, romantika
Přibližný doporučený věk: 16+
BUX.cz: 249 Kč / online 187 Kč

Carey Heywood žije v Richmondu ve Virginii (USA) se svým manželem, třemi dětmi a pejskem Yokiem. Pracuje ve světě financí a ve svém volném čase pečuje o svou rodinu a přátele. Po nocích se ovšem noří do svého imaginárního světa svých literárních postav a přitom si pravděpodobně pochutnává na gumových bonbónech, které má ráda. [Databáze knih]



Minulost a Současnost
Nejspíš mám období, kdy potřebuji vypnout, a proto si vybírám k recenzím slaďárny s happyendem. ON do této kategorie totiž spadá taky. Je to už dlouho, co jsem četla anotaci, takže když jsem se do knihy začetla, neměla jsem tušení, do čeho vlastně jdu. A věřte nebo ne, byla jsem příjemně překvapená.
Čekal na mě příběh Sáry, která se vracela do svého rodného města poprvé po sedmi letech. Její bratr se měl ženit a bylo by nevhodné, kdyby mu na svatbu nepřijela. To ještě netuší, že ji v letadle dostihne minulost. Bolestivá minulost jménem Will.
Líbilo se mi, že je příběh psaný z pohledu Sáry a to jak z její současnosti, tak i z její minulosti. Čtenář tak má jasnou představu, co se mezi těmi dvěma vlastně před sedmi lety odehrálo.
I přesto, že Sára Willa stále nemůže vystát, zlobí se na něj a bolí ji na hrudi jen, když se na něj podívá, ví, že je do něj stále zamilovaná. Není pro ni snadné se od něj držet dál. A jak se zdá, Will nemá ani tušení, proč mu tehdy utekla a ani mu nic neřekla.
Příběh Willa a Sáry není nijak zvlášť komplikovaný. Určitě nečekejte velké zápletky, ale spíš takový pomalu se rozvíjející děj, který má navíc i pár tajemství. Proto pro mě byla kniha spíše takovou oddechovkou, než brilantním dílem, od kterého bych se nemohla odtrhnout. Vlastně jsem se ke knize vracela vždy po náročnějším dni, kdy jsem neměla náladu začíst se do Řekni vlkům, že jsem doma. Tím samozřejmě neříkám, že je na jednoduchosti něco špatného. Ba naopak.
ON navíc oplývá mnoha postavami, takže se netočíte stále jen okolo hlavních hrdinů. Kromě Sářiného bratra, jeho snoubenky a rodičů je tu také Willova otravná matka nebo dokonce jeho bývalá přítelkyně Jessica. A nesmím zapomenout ani na Sářinu nejlepší kamarádku Sawyer, která mi pokaždé vyloudila úsměv na rtech.
Jediné, co bych příběhu vytkla, byla postava Sáry. Přišla mi až příliš dětinská a občas jsem ji nemohla vůbec vystát. Především pak ke konci. S Willem jsem takový problém neměla. Vlastně mi ho bylo i líto, protože nejspíš doopravdy neměl tušení, co provedl. Ostatně, tak už to u chlapů bývá. Ale Sára se i ve svých pětadvaceti letech chovala na šestnáct, což nejspíš bude většinu čtenářů krapet vyvádět z míry.
I tak je ON milým společníkem na večery u krbu (když už se blíží ta zima). Takže pokud máte rádi oddechovky nepříliš komplikovaným dějem, hezkým hlavním hrdinou a hromadou romantiky, ale i se zlomeným srdcem, ON pro vás bude tou nejlepší volbou! Já sama se už velmi těším na příběh z Willova pohledu. Ten nese název ONA a vyjde 10. 11. 2014

Hodnocení:
4 hvězdičky z pěti

Za recenzní výtisk velmi děkuji nakladatelství GALATEA!

Stefanie G.

Žádné komentáře:

Okomentovat