úterý 30. prosince 2014

J. Lynn - Wait for you #2 - Buď se mnou (RC)

"Vůbec netušíš, co se mnou děláš," řekl se rty na mé tváři a já se zachvěla.
- Buď se mnou, str. 19

Vím, že se druhé díly mají číst až po těch prvních, ale já neodolala a příběh Terezy a Jase mě prostě lákal víc! Navíc to naštěstí není ten typ příběhů, které by na sebe navazovaly a dobře si i bez přečtení prvního dílu dáte dvě a dvě dohromady.

Tereza Hamiltonová prožívá drsný rok – zamilovala se do nejlepšího kamaráda svého staršího bratra. Jase s ní ale nepromluvil od té doby, kdy jí věnoval opravdu úžasný, dech beroucí polibek, takový, co vám změní život. Tereza se právě vymotala z příšerného vztahu a navíc jí hrozí, že kvůli zranění bude muset dát sbohem taneční kariéře. Nastal čas na plán B – vysokou školu. Možná tak dostane šanci přesvědčit Jase, že jí jeden polibek nestačí.
Jase Winstead má obrovské tajemství, jež nikomu neprozradil. Obzvlášť nechce, aby ho znala neuvěřitelně krásná sestra jeho nejlepšího kamaráda. Přestože s Terezou sdílel nejžhavější polibek v životě, uvědomuje si, že závazky mají přednost. Rozhodně nemá čas na romantický vztah. Nijak mu však nepomáhá, že nedokáže přestat myslet na polibek dívky, jež mu může převrátit život naruby.
Jase a Tereza se potkávají stále častěji a nejsou schopni vzájemné city popírat. Na obzoru však číhá nebezpečí, jež vyvrcholí tragédií. Zatímco se lidé v kampusu vzpamatovávají, osudem pronásledovaní milenci se musí rozhodnout, co jsou ochotni riskovat a co obětovat, aby mohli být spolu.

Originální název: Be With Me
Série: Wait For You
Autor: J. Lynn
Díl v pořadí: 2.
Nakladatelství: Baronet
Překlad: Renata Haitelová
Počet stran: 384
Rok a měsíc vydání: 2014/09
Klíčová slova: romantika, erotika, NA
Přibližný doporučený věk: 17+
KNIHCENTRUM: 299 Kč / online 224 Kč
J. Lynn je pseudonym autorky Jennifer L. Armentrout, pod kterým píše romantickou sérii Gamble Brothers, „new adult“ romány Počkám na tebe (Wait for You) a Jako led (Frigid) a paranormální sérii Nephilim Rising. Jennifer L. Armentrout bydlí v Martinsburgu v Západní Virginii v USA. Když právě nepracuje, ráda čte, dívá se na zombie filmy nebo si užívá volný čas se svým manželem a psem Lokim. Hodně času rovněž tráví na Twitteru. Už na základní škole, když začala psát povídky, snila o tom, že se stane spisovatelkou. A taky jí moc nešla matematika. Jennifer píše paranormální romány pro mládež, sci-fi, fantasy a romance ze současnosti. (Info o autorce z internetových stránek Baronetu.)


Romantika, napětí a velké tajemství
Možná už jste o J. Lynn slyšeli. Možná jste od ní i něco četli. Anebo vás od jejího přečtení jen odrazují ty kýčovité obálky. J Mě si každopádně omotala kolem prstu knihou Jako led. Přečetla jsem ji ještě dřív, než Počkám na tebe, které mi stále leží doma a na které jsem neměla doposud čas. Naštěstí jsem věděla, že Buď se mnou sice spadá do série Wait for you, ale je možné si ji přečíst samostatně. A věřte nebo ne, opravdu to ničemu nevadilo. Navíc příběh Terezy a Jase mě lákal mnohem víc.
Tereza bývala tanečnice, dokud jí nástup na akademii nepřekazilo zranění kolene. Dočasně se tedy uchýlila k plánu číslo dvě, než se jí zranění uzdraví. Nastoupila na pedagogiku. A to na školu, která je nedaleko od bydliště Jase, nejlepšího kámoše jejího bráchy Cama, a taky kluka, který ji před rokem políbil tak, že na to nebyla schopná zapomenout. Jenže tehdy jí bylo šestnáct a jemu dvacet a on už se jí od té doby neozval.
Když se s Camem vypraví na jeho farmu, nemá Jase tušení, že přijede i Tereza. A právě tady se věci začnou komplikovat a nastává koloběh odmítání, přemáhání, touhy a tajemství z minulosti, které by mohly všechno zničit.
Musím říct, že příběh byl jak na houpačce a neuvěřitelně snadno jsem se do něj začetla. Rychle jsem chápala i souvislosti s předchozím dílem, aniž bych jej přečetla. V jedné chvíli jsem s Terezou soucítila a nadávala Jasovi, za jeho chování, a pak jsem mu stejně podlehla tak jako Tereza.
Co mi ovšem lezlo na nervy, bylo to, jak ji všichni považovali stále za malou holku. A to jak Jase, tak především Cam. Nejradši by ji měl stále na očích a kontroloval, co dělá a jestli se náhodou s někým netahá. A přitom měl svoji Avery (a vsadím se, že on nebyl o moc mladší, když se s ní v předchozím díle seznámil).
Tereza naštěstí až tak úplně nespadala do těch otravných hlavních hrdinek. Prožila si svoje trauma, nese si s sebou děsivou minulost, která mohla zničit celou jejich rodinu. I přesto mi ale občas připadala otravná, když dokola uvažovala stále nad stejnými věcmi a vracela se do bolestivých vzpomínek častěji, než bylo nutné.
Jase byl okouzlující i protivný zároveň. To tajemství, které má, vám nejspíš vyrazí dech, tak jako mě. Rozhodně bych to nečekala. A o to jsem ho svým způsobem měla raději. Ale rozčilovalo mě, když se z toho vtipného, sebejistého tvrďáka, stal zbabělec, který neví, co chce.
Samozřejmě je tu ještě hromada dalších postav, jako je třeba již výše zmíněná Avery, Camova přítelkyně, Calla, Terezina kamarádka z hodin hudebky, Debbie, její spolubydlící, Erik, Debiin přítel a mnoho, mnoho dalších.
S nimi souvisí i druhá linie děje. Rozhodně nečekejte, že J. Lynn nechá všechno jen o romantice a sexu bez dramat. To ani náhodou. Už v knize Jako led ukázala, že napínavé scény do romantických knih mohou patřit a ještě je navíc okoření. Přesně tak to bylo i tady. A souvisí to právě s Terezinou minulostí a tím, co vidí, že se před jejím zrakem odehrává mezi Debbie a Erikem a nemůže tomu nijak zabránit. Právě tato linie se nakonec vystupňuje tak, že to příběh neskutečně oživí a dodá mu to napínavý nádech.
Musím říct, že jsem si knihu neskonale užila. Byla to taková ta romantická pohádka pro duši s erotickým nádechem, napínavou zápletkou a tajemstvím. I přesto ale měla nějaké ty mouchy, které mi vadily. Nečekejte od knihy až příliš sexu, jako tomu bylo právě v Jako led. Tady jde spíš o ten erotický náboj mezi Jasem a Terezou, kdy čekáte, kdy se mezi nimi konečně něco stane. A to to víc vás to pak potěší. Každopádně musím knihu doporučit a to nejen těm, co podlehli New Adult žánrům, protože tento mezi ně rozhodně patří, a vy si jej zamilujete stejně, jako jsem si příběh Jase a Terezy zamilovala i já.




Hodnocení:
4 hvězdičky z pěti

Za recenzní výtisk velmi děkuji Knihcentru. Knihu si můžete koupit ZDE.

Stefanie G.

Žádné komentáře:

Okomentovat