sobota 11. dubna 2015

Kateřina Petrusová - Bavettovi #3 - Zakázaná přitažlivost (RC)

A když byla zase hrozně roztomilá i v autě a vypadala natěšeně na hru, nevydržel jsem to a zeptal se, kdy odjíždí. (...) No a po téhle otázce se slečna přepla do modu kráva a začala být protivná tak, že jsem měl v jednu chvíli chuť ji popadnout a zamknout do kufru u auta, abych měl klid. Jenže takovéhle věci už neděláme, že.
- Henry, Zakázaná přitažlivost, str. 39 - 40

Třetí a zároveň závěrečný díl trilogie Bavettovi byl naprosto geniální! Nezbývá mi nic jiného, než vás připravit na super pozitivní recenzi a říct vám již teď, abyste si knihy z této série vypůjčili či koupili, protože jednoznačně stojí za to!

Senátorova dcera Emily má po krk života ve skleníku a potají odjede do New Yorku. Záhy je však vypátrána a musí se rozhodnout: buď se vrátí domů, nebo zůstane, ale pod stálou ochranou nepřístupného bodyguarda Henryho Trovata. Emily je rozhodnutá Henryho přesvědčit, aby ji nechal být, vše jim však začnou komplikovat city a především děsivý vánoční dárek, který jí pošle neznámý šílenec.
Překoná láska tak odlišných lidí věkový a společenský rozdíl, nebezpečí, které Emily hrozí, a především Henryho zločineckou minulost?

Originální název: Zakázaná Přitažlivost
Série: Bavettovi #3
Autor: Kateřina Petrusová
Díl v pořadí: 3.
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 304
Klíčová slova: romantika, thriller
Přibližný doporučený věk: 16+
Fragment: 249 Kč / online 187 Kč
  
Není plyšák jako plyšák
Katka Petrusová, jak už jsem říkala několikrát, to s psaním prostě umí! Umí vás vtáhnout do příběhu od první kapitoly a vy jí pak podlehnete natolik, že nemůžete přestat číst. Tak to prostě je. A i když byl druhý díl Bavettových z mého hlediska trošku slabší, a já se divila, že je i třetí díl, když Bavettovi byli jen dva, třetí díl byl brilantní.
Ti, co již nějaký předchozí díl četli, si jistě vzpomenou na bručouna Henryho, bodyguarda pracujícího pro italskou mafii v New Yorku. Ti, kteří zatím ani jeden díl nečetli, můžou očekávat vážně protivného a nemluvného chlapíka. Co ovšem všechny překvapí je, jak jej Katka vylíčila právě v tomto díle. Ale to bych předbíhala. J
Jako každá kniha má i tato svoji zápletku. Tato se točí okolo neposlušné a mladinké senátorovy dcery Emily, kterou už nebavil život v senátorově „království“ na západním pobřeží, tak se rozhodla uprchnout do New Yorku. Nějakou dobu se jí podařilo zůstat mimo tatínkových radarů, ale proti Bavettovým zkušenostem nemá šanci. Brzi ji jeho agenti vypátrají a jeho tatínek chce toho nejděsivějšího bodyguarda, aby dceru přesvědčil, že se má vrátit domů. A tady přichází na scénu obří, zamračený HenryTím začíná malá pouť mezi těmi dvěma. Ano, je to romantický příběh a někomu to zní jako klišé, nebo jako ten film s Whitney HoustonOsobní strážce. A ano, není to od toho daleko, ale i přesto je to parádní! I tady se můžete setkat s nečekaným zvratem, který přijde ve chvíli, kdy se Emily vrátí na Vánoce domů a najednou si i ona uvědomí, že je v možném nebezpečí. Co vás ale možná překvapí o něco víc, bude právě Henryho příběh, protože ten opravdu stojí za to.
Kniha je psaná z pohledu Emily i Henryho a musím říct, že obzvlášť při čtení z jeho pohledu jsem se opravdu chechtala! A nejen tím Katka opravdu vyniká - vtipnými hláškami. 

"Na koho to zkoušíš, magore? Myslíš, že ti budu věřit, že žereš psy? Já tě znám, Henry, takže klídek."
- str. 54

Emily je možná takovou slabší postavou. Nijak zvlášť mi nepřirostla k srdci, ale ani jsem na ni nenadávala. Zato Henry byl prostě a jednoduše skvělý! Z nemluvy a bručouna se stal opravdu parádní chlap. Samozřejmě je tu hromada dalších postav (až jsem koukala), ale většinu času strávíte právě s ústřední dvojicí. 
A teď se dostávám k nějakým těm nedostatkům, které mi ale vyvstaly na mysli až po delší době po přečtení knihy. Musím uznat, že i když jsem z příběhu unesená ještě teď, při zpětném pohledu byl vlastně velmi jednoduchý a místo, aby Katka zapojila nějaké to větší tajemno a thrillerovou stránku, držela se hlavně u jedné linie a na tu druhou skoro jakoby „zapomněla“. Což mě mrzelo. Kniha mohla být o tolik napínavější! A na některé čtenáře tak tato kniha může působit jako lehce nadprůměrná.
Co jsem naopak ocenila, byla zmínka o bratrech Bavettových a Therese, bez nich by to nebylo ono. Ti, kteří četli, vědí, o kom je řeč. Ty, které to teprve čeká, pochopí. J
Katka si mě svým stylem psaní získala na plné čáře. Rozhodně budu vyhledávat i další její knihy, i když už se zaměřila především na české prostředí a to já moc nemusím. Všechny tři její knihy mě natolik vtáhly do děje, že jsem je nemohla odložit. Dokonce, i když jsem věděla, že se mám učit, mi to nedalo a musela jsem dočíst aspoň kapitolu (no vlastně aspoň tři, protože jsou celkem krátké). A i přes výše zmíněné nedostatky (z mého pohledu), jsem knihou nadšená ještě teď! Tím mi tedy nezbývá nic jiného, než vám ji doporučit, protože příběh Bavetových za to rozhodně stojí!

Hodnocení:
Chtěla jsem dát 5*, ale zjistila jsem, že jsem prvnímu dílu dala jen 4,5 a tento byl zároveň srovnatelný, ale ne lepší, takže proto 4,5* :)

Za recenzní výtisk velmi děkuji nakladatelství FRAGMENT
Knihu si můžete koupit ZDE.


Žádné komentáře:

Okomentovat