sobota 11. července 2015

Jaime Reed - Kronika Kambionů #2 - Smrtící pouto (RC review)

"Slyšel jsem tě plakat na hodině, tak jsem se na tebe přišel podívat."
"Já ale nebrečela."
"Slyšel jsem tvoje slzy, Vílo."
"Moje... Jak proboha znějí slzy?"
"Jako hřmění něbo jako když se po zemi kutálí těžká koule."
- Smrtící pouto, str. 154-155


První díl Kroniky kambionů mě naprosto nadchl, ale jak to bylo s druhým dílem? Taky se mi líbil? Nebo byl podle mě slabší? To se dozvíte v recenzi!

Jsou záhadní, přitažliví a nebezpeční… Kambioni.

Samaře začíná škola. I s Calebovou pomocí pro ni stále není jednoduché ovládnout svého démona. Navíc se o ni začne zajímat nejpřitažlivější kluk ze školy, Malik. Pouto z minulosti, které ji k němu váže, by mohlo zničit ji i Caleba. Začíná bojovat sama se sebou.
Každá válka přináší utrpení, a pokud se Samaře podaří uspět, nebude to zadarmo. Jediné špatné rozhodnutí a může přijít o všechno. Zejména, když Malik není tím, kým se zdá být…

Originální název: Burning Emerald
Série: Kronika kambionů
Autor: Jaime Reed
Díl v pořadí: 2.
Nakladatelství: Fragment
Překlad: Romana Bičíková
Počet stran: 262
Klíčová slova: YA, napětí, nadpřirozené bytosti, fantasy
Přibližný doporučený věk: 14+
FRAGMENT: 249 Kč


Jaime Reed je autorkou paranormální série pro Young Adults s názvem Kronika Kambionů. Říká o sobě, že je na psaní závislá. Studovala umění na univerzitě Virginia Commonwalth. Poté, co se nedostala na uměleckou školu a strávila tři roky hledáním sebe sama v New Yorku, se vrátila do rodného města a znovu objevila svou dětskou "lásku": psaní. Jejím mottem je: Nikdy se nedívat zpět. [Kambioni.cz]


Bez komplikací by to nebylo ono…
První díl mě naprosto nadchl. Opravdu! (Recenze zde.) Nemohla jsem se dočkat dalšího dílu. Jaime propojila zajímavé téma s napětím, humorem, romantikou a zajímavou tématikou. To se přece musí líbit každému. Jenže nejspíš proto, že jsem prvním dílem byla tak unesená, druhý díl byl zklamáním.
Příběh je jistě zajímavě vygradovaný a Malika jsem si možná o malilinko oblíbila víc než Caleba, ale dojem na mě udělal až teprve Capone, Calebův duch. Jenže jeho si užijete až ke konci. Do té doby vás čekají napínavé chvilky mezi Sam a tajemným Malikem, který skrývá nejedno tajemství. Než se nadějete, jste lapeni v jakési síti trojúhelníku, který vlastně ani trojúhelníkem není. Je to spíš mnohoúhelník u kterého čekáte, co se z něj nakonec vyvrbí.
Líbí se mi první díly, kdy se teprve rýsuje hlavní zápletka. Možná proto mají pak autoři problém rozvinout druhý díl tak, aby byl stejně napínavý a měl stejně zajímavý spád jako díl předtím. Stejné pocity jsem měla i z tohoto druhého dílu. I když měla Malikova postava jistou důležitost a spadala do celého plánovaného příběhu, pořád mi tak nějak příběh neutíkal. Problém byl nejspíš v tom, že postavy, které se v prvním díle staly zábavnými, byly vyšoupnuty na pozadí anebo, jako v případě Samary, se staly nezajímavými, či jaksi ukňouranými, jako v případě Caleba.
Samara se po celou dobu zdála posedlá (nejen Lilith) myšlenkou na milování, spojení a sex. Tyto narážky se objevovaly po celou dobu, a i když měly jistý význam, bylo toho prostě příliš. Z Cukrouše Caleba se stala jakási otravná postava, se kterou se navíc ve velké většině knihy ani nesetkáte, na jeho místo totiž nastoupí Malik a jeho tajemství. A že aspoň to tajemství stojí za to!
Neříkám, že se mi kniha nelíbila, jen mě zklamala. Čekala jsem aspoň ten humor, když už nic jiného. Smutné je, že jsem se nad knihou pousmála všehovšudy jen dvakrát nebo třikrát. Zbylé vtipné hlášky mi přišly prostě jen trapné. Možná jsem za ten rok vyrostla, či co, ale myslím si, že autorka od prvního dílu a jeho stylu psaní tak nějak nevědomky upustila. I přesto je to ale napínavé pokračování, které byste si neměli nechat ujít, pokud se vám Osudový polibek líbil. Když už nic, tak alespoň ten konec vás naprosto ochromí a navnadí vás na přečtení závěrečného dílu, tak jako mě!

Hodnocení:

Knihu si můžete koupit ZDE
Za poskytnutí recenzního výtisku velmi děkuji nakladatelství Fragment!

Stefanie G.

1 komentář:

  1. Taky jsem si naprosto zamilovala první díl. S druhým už to bylo horší, ale ani tenhle mě nějak neoslovil. Přesně, jak píšeš, dost tam chybí ten humor... Je to škoda, no :)) Ale k jedničce se budu ráda vracet. :)

    OdpovědětVymazat