čtvrtek 27. srpna 2015

Marissa Meyer - Měsíční kroniky #2 - Scarlet (RC)

"Jak se vůbec jmenujete?" 
"Při zápasech mi říkají Vlk."
"Vlk? To zní... nebezpečně."
Přikývl s naprostou vážností.
- Scarlet, str. 34

Cinder byla úžasná, takže se nikdo nemůže divit, že jsem neodolala ani Scarlet. A moje nadšení přetrvává.

Pokračování fantasy románu Cinder a druhá kniha ságy Měsíční kroniky Osmnáctiletá Scarlet Benoitová je přesvědčena, že se o sebe dokáže postarat sama. Nepotřebuje a ani nechce si nikoho pustit do života. Výjimkou je její babička Michelle, žena, která Scarlet naučila všechno, co umí: pilotovat raketu, oškubat kachnu, ignorovat názor většiny a udělat si svůj. Celých jedenáct let byla babička pro Scarlet jediným blízkým člověkem na světě. Až do dne, kdy babičku unese jakýsi tajemný gang a Scarletin život se navždy změní. Jediný, kdo o tomto gangu něco ví, je Vlk, pouliční rváč, kterého Scarlet zná jen zběžně. Scarlet se nerada svěřuje cizím lidem, zvláště pokud jde o muže, ze kterých čpí potíže na sto honů. Jenže Vlkovu pomoc potřebuje, pokud chce najít únosce své babičky. A to ještě netuší, jakou roli hrála před lety její babička při záchraně princezny Selene, nebo kdo Vlk vlastně je a jaké jsou jeho skryté úmysly…

Originální název: Scarlet
Série: Měsíční kroniky
Autor: Marissa Meyer
Díl v pořadí: 1.
Nakladatelství: Egmont
Počet stran: 456
Klíčová slova: Sci-fi/fantasy, pohádkové téma, romantika, napětí
Přibližný doporučený věk: 14+

Babičko… Proč máš tak velké zuby?
Páni, páni, a ještě jednou páni! Druhé díly většinou nebývají tak skvělé, ale v tomto případě tomu tak bylo. Cinder u mě sice stále vede, ale tohle byla taky úžasná jízda a navíc s novými postavami.
Pokud jste Cinder už četli, nejspíš vás na druhý díl ani lákat nemusím. Nalákala vás na to sama. Pokud se ale stále rozhodujete, jestli si tuto sérii přečíst, věřte mi, když říkám, že i druhý díl je prostě úžasný!
Nového Pekingu se přesunete do Francie za Scarlet Benoitovou, které se před několika dny ztratila babička. I když Scarlet uháněla policii, aby ji našli, bylo jí oznámeno, že je pátrání uzavřeno. Přece jen mnoho lidí o její babičce mluvilo jako o bláznivé, tak se nikdo nediví, že zmizela. Jenže Scarlet ví, že by to babička neudělala. Navíc v domě zůstal její vyříznutý identičip. O to větší důvod, aby ji našla. A když se nečekaně objeví postava, kterou už odepsala a mluví o tajemství, které babička měla, její důvod se zmnohonásobí. Ještě předtím ale narazí v putyce, kterou zásobuje čerstvou zeleninou ze své zahrádky, na tajemného cizince, kterého nemůže vyhnat z hlavy. Vlka. Tak mu říkají. Bojovník. Kluk, co má velké tajemství a může být klíčem a cestou ke Scarletině babičce.
Ano, je to přesně tak napínavé a tak romantické, jak tušíte. Scarlet byla sice tvrdohlavá a až moc odvážná, ale i přesto jsem si ji oblíbila. Koho jsem si ovšem zamilovala, i když jsem se dlouho vyrovnávala s tím, kým doopravdy byl, byl Vlk. Mám ráda badass hrdiny a on je přesně ten typ!  
Navíc k tomuto příběhu dostanete i pokračování Cinder. Což pro mě bylo úžasné zjištění, protože její příběh mi prostě přirostl k srdci. Tam, kde Cinder skončila, Scarlet v některých kapitolách navazuje. A k tomu ještě poznáte úžasného kapitána Thorna. Jeho vtípky a hlášky vás budou provázet až do konce. Není možné si jej nezamilovat.
Ale to není vše! Chcete vědět, co se dělo v paláci v Novém Pekingu? Jak na tom je princ Kai? A Levana? Máte to mít! Autorka totiž nezapomněla ani na tohle!
Co Cinder chybělo, Scarlet doplnila. Romantika? Ano. Napětí? Ano. Vraždy? Ano.
A díky všem těmto úžasným propojením jsem si knihu užívala o to víc. Hltala jsem každou kapitolu, vnímala každý další krok a byla napjatá i dojatá přesně v tu chvíli, kdy jsem měla být. Nemohla jsem knihu odložit! Dokonce jsem kvůli ní přestala číst i Pátou vlnu, která taky byla úžasná. Příběh mi plynul před očima a já nechtěla, aby skončil. Když jsem se dostala k poslední stránce, byla jsem bez sebe, protože už jsem chtěla Cress, abych mohla pokračovat. Tohle se mi už dlouho nestalo. Naposledy snad u Vampýrské akademie. O to víc jsem z této série nadšená.
Marissa Meyerová prostě čtenáře dokáže upoutat. Ať jsou to jen vyprávěcí části, či samotné dialogy. Navíc do příběhu přivedla další postavu, která se postarala o to, že se u čtení i usmějete (zasmějete v mém případě). Ani vám nepřijde, že čtete čtyř set padesáti stránkovou knihu. Uteče to jako voda. 

Za pár minut zřejmě dívka našla, co hledala, a Thorne opět uslyšel zvuk elektrické vrtačky.
"Když vás zavřeli," ozval se opět Thorne, "nenapadlo je, že by vás tady s vaším vybavením nemuseli udržet?"
"Předtím jsem ho ještě neměla. Ta ruka je docela nová."
- Scarlet, str. 41

Proč jsem tedy zvolila hodnocení čtyři hvězdičky? Cinder byla prostě Cinder. Scarlet měla své mouchy, které mi tak úplně neseděly a někdy mě tou svojí tvrdohlavostí neskutečně vytáčela. Především ke konci, kde mi navíc tak nějak přišlo, že má Scarlet mít oproti Cinder jaksi navrch. A to se mi nelíbilo. Pardonnez-moi, asi jsem prozatím tým Cinder. A pak je tu ta romantika. Chápu, že mnohým čtenářům v Cinder chyběla, ale já bych se bez ní obešla i tady. I když musím uznat, že byla na pravém místě a mé srdíčko se rozbušilo. Na druhou stranu v počtu napětí a akce vede rozhodně Scarlet. Byla jsem jak na horské dráze a nestačila počítat oběti.  
Takže pokud ještě stále váháte, nemáte proč. Cinder, ani Scarlet vás nezklamou. Jsou čtivé, zábavné, napínavé, trošičku romantické (hlavně Scarlet) a jako bonus i nádherné. Jsem moc ráda, že jsem se do série pustila, proto tento zážitek doporučuji i vám. Neodolávejte a začtěte se do Měsíčních kronik!

Recenze na předchozí díl:


Hodnocení:
Za recenzní výtisk velmi děkuji knihkupectví MEGAKNIHY
Knihu si můžete koupit ZDE ZA 263 Kč.

Stefanie G.

1 komentář:

  1. Druhý diel sa skutočne vydaril, tiež som sa obávala ako to bude pokračovať, keďže vo všeobecnosti druhé diely bývajú o dosť slabšie, ale tento bol naozaj dobrý. Scarlet som si obľúbila, ale tiež mi občas trošku liezla na nervy, takže sa tiež hlásim k tímu Cinder :D
    Pekne napísaná recenzia, teším sa na tretí diel, musím ho niekde splašiť :D

    OdpovědětVymazat